Data publicării: 10.07.2024 

 –

Rezultatul Verificării Eligibilității candidaților la concursul de recrutare pentruu ocuparea unor funcții publice vacante de execuție din cadrul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, organizat în data de 15 iulie 2024 – proba scrisă.

Potrivit prevederilor art. VII  alin.(18), alin.(20) lit. a) și alin.(22) din OUG 121/2023, pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, comisia de concurs comunică următoarele rezultate ale verificării eligibilității candidaților:

Nr. crt. Cod identificare candidat Funcţia publică Structura Rezultatul verificării eligibilității candidaților Motivul respingerii dosarului
1. 8109 Auditor, clasa I, grad profesional principal Compartimentul Audit Public Intern RESPINS – Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.f),  coroborat cu art.468 alin.(1) lit.b) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;- Neîndeplinirea condiției prevăzute de art.465 alin.(1), lit.g) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, privind competența lingvistică, conform condițiilor specifice solicitate;
2. 7729 Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior Serviciul Avizare și Contencios – Direcția juridic și Resurse Umane ADMIS                     –
3. 7967 Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior Serviciul Avizare și Contencios – Direcția juridic și Resurse Umane ADMIS  
4. 8111 Consilier juridic, clasa I, grad profesional principal Serviciul Avizare și Contencios – Direcția juridic și Resurse Umane RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.f) coroborat cu art.468 alin.(1) lit.b) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
5. 7578 Consilier, clasa I, grad profesional superior Direcția Tineret- Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice ADMIS
6. 7602 Consilier, clasa I, grad profesional superior Direcția Tineret- Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.g) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
7. 7809 Consilier, clasa I, grad profesional superior Direcția Tineret- Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice ADMIS   

8. 7958 Consilier, clasa I, grad profesional superior Direcția Tineret- Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice ADMIS   

9. 8003 Consilier, clasa I, grad profesional superior Direcția Tineret- Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice ADMIS   

10. 8077 Consilier, clasa I, grad profesional superior Direcția Tineret- Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.g) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
11. 8097 Consilier, clasa I, grad profesional superior Direcția Tineret- Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.f) coroborat cu art.468 alin.(1) lit.c) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
12. 8113 Consilier, clasa I, grad profesional superior Direcția Tineret- Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice ADMIS   

13. 8114 Consilier, clasa I, grad profesional superior Direcția Tineret- Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.f) coroborat cu art.468 alin.(1) lit.c) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
14. 7201 Consilier, clasa I,
grad profesional principalID Post 571416
Serviciul Relații Internaționale, Afaceri Europene, Protocol și Arhivă – Direcția PNRR, Relații Internaționale, Afaceri Europene și Protocol ADMIS  
15. 8004 Consilier, clasa I,
grad profesional principalID Post 571416
Serviciul Relații Internaționale, Afaceri Europene, Protocol și Arhivă – Direcția PNRR, Relații Internaționale, Afaceri Europene și Protocol RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.f) coroborat cu art.468 alin.(1) lit.c) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
16. 8112 Consilier, clasa I,
grad profesional principalID Post 571416
Serviciul Relații Internaționale, Afaceri Europene, Protocol și Arhivă – Direcția PNRR, Relații Internaționale, Afaceri Europene și Protocol RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.f) coroborat cu art.468 alin.(1) lit.c) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
17. 7579 Consilier, clasa I,
grad profesional superiorID Post 598352
Serviciul Relații Internaționale, Afaceri Europene, Protocol și Arhivă – Direcția PNRR, Relații Internaționale, Afaceri Europene și Protocol RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.g din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
18. 8074 Consilier, clasa I,
grad profesional superiorID Post 554807, ID Post 554808
Serviciul Relații Internaționale, Afaceri Europene, Protocol și Arhivă – Direcția PNRR, Relații Internaționale, Afaceri Europene și Protocol ADMIS   

 

 

19. 7961 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Direcția Familie și Politici Demografice-Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice ADMIS   

 

20. 7947 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Direcția Familie și Politici Demografice-Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.e, coroborat cu art. Art. 94. alin.(2) lit.f din Anexa 10 la O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – lipsă aviz psihologic
21. 7678 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Direcția Familie și Politici Demografice – Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.f) coroborat cu art.468 alin.(1) lit.c) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.g din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare privind competența lingvistică si informatică, conform condițiilor specifice solicitate;

Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.e, coroborat cu art. Art. 94. alin.(2) lit.f din Anexa 10 la O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – lipsă aviz psihologic

22. 7968 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Direcția Familie și Politici Demografice – Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.g din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – privind competența informatică, conform condițiilor specifice solicitate;
23. 8002 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Direcția Familie și Politici Demografice – Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.g din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – privind competența lingvistică si informatică, conform condițiilor specifice solicitate;
24. 8119 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Direcția Familie și Politici Demografice – Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.g din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – privind competența lingvistică si informatică, conform condițiilor specifice solicitate;Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.f) coroborat cu art.468 alin.(1) lit.c) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
25. 8120 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Direcția Familie și Politici Demografice – Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.g din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – privind competența lingvistică si informatică, conform condițiilor specifice solicitate;
26. 8126 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Direcția Familie și Politici Demografice – Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice ADMIS   

27. 8121 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Direcția Familie și Politici Demografice – Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS – Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.f),  coroborat cu art.468 alin.(1) lit.c) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; 
28 8134 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Compartimentul Proiecte și Strategii – Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute la art.465 alin.(1), lit.g din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – privind competența lingvistică, conform condițiilor specifice solicitate;
29. 8125 Consilier, clasa I,
grad profesional superior
Compartimentul Proiecte și Strategii – Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice ADMIS   

Candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului verificării eligibilității candidaților, care se depune la secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor, la Serviciul Resurse Umane și SSM – Direcția Juridic și Resurse Umane din cadrul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Piața Montreal nr. 10, sector 1,  Intrarea D, etaj 3.

Proba scrisă a candidaţilor declaraţi admişi la etapa de verificare a eligibilității candidaților din cadrul concursului de recrutare se va desfăşura în data de 15 iulie 2024, ora 1200, la sediul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Piața Montreal nr. 10, sector 1, etaj 3, Intrarea D, București.

Conform prevederilor art. VII alin.(17) din OUG 121/2023, candidații declarați admiși au obligația de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele documentelor depuse în copie, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea, neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.

Afişat astăzi, 10 iulie 2024, ora 16.30, la sediul și pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

Secretari Comisii de concurs


Data publicării: 08.07.2024

REZULTAT FINAL

la concursul pentru ocuparea postului contractual de execuție vacant de consilier, gradul  IA- Serviciul Relatii Internationale, afaceri europene, protocol și arhivă – Direcția PNRR, relații internaționale, afaceri europene și protocol din cadrul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, organizat în data de 27.06.2024, probă scrisă.

Având în vedere prevderile art.47 alin. (1) , alin. (4) și art. 57  din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate finale:

Nr. crt Codul numeric pentru identificare atribuit fiecarui candidat Funcţia contractuală de execuție pentru care candidează Punctajulprobei

scrise

Rezultatul final
1. 1690 Consilier, gradul  IA 21,50 RESPINS

Afișat azi, 08.07.2024  ora 11.00  , la sediul și pe site-ul  Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

Secretarul Comisiei de concurs


ANUNŢ

În conformitate cu dispozițiile art. VII alin. (3) – (41) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, coroborate cu cele ale art. VII alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023, Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse organizează concurs pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă din cadrul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse:

  DIRECȚIA FAMILIE ȘI POLITICI DEMOGRAFICE – DIRECȚIA GENERALĂ TINERET, FAMILIE ȘI POLITICI DEMOGRAFICE
1 post Consilier, clasa I, grad profesional principal ID Post 554823

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

I. Etapele de desfășurare a concursului:

depunerea dosarelor de concurs se face în perioada 01 iulie – 22 iulie 2024, în intervalul
orar 800 – 1630 luni – joi, 800 – 1400 vineri, la Serviciul Resurse Umane și SSM – Direcția Juridic și Resurse Umane din cadrul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Piața Montreal nr. 10,
sector 1, Intrarea D, etaj 3, București;

verificarea eligibilității candidaților se realizează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de concurs;

proba scrisă va avea loc în data de 01 august 2024, ora 1200, la sediul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, din Piața Montreal nr. 10, sector 1, Intrarea D, etaj 3, București;

interviul va avea loc în maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise.

II. Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoana care participă la concurs:

Condițiile generale de ocupare a unei funcții publice sunt cele prevăzute la art. 465 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
cu excepția condiției de a fi apt din punct de vedere psihologic, respectiv:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
g1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător;*)
g2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466  (2).

*) a se vedea prevederile art. V alin. (2) din OUG nr. 121/2023

Condițiile specifice sunt următoarele:

Consilier, clasa I, grad profesional principal –    studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;-    vechimea în specialitatea studiilor de minimum
5 ani, conform dispozițiilor art. 468 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.-    Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației – nivel mediu

III.   Dosarul de concurs va conține, în mod obligatoriu, documentele prevăzute la art. 94 alin. (2) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare:

a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
j) copii ale documentelor (certificate/diplome/atestate) care să ateste deținerea cunoştinţelor teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivelului de certificare similiar celui de tip ECDL/ICDL START (4 module fixe – utilizarea computerului, instrumente online, editare text, calcul tabelar);

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Documentul prevăzut la alin. (2) lit. g) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Persoana de contact pentru primirea dosarelor de concurs la postul de la Direcția familie și politici demografice – Direcția generală familie și politici demografice este doamna Ioana Mihalea, consilier clasa I grad profesional superior la Serviciul Resurse Umane și SSM – Direcția Juridic și Resurse Umane din cadrul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse și poate fi contactată la nr. de telefon 0786.353.247 și prin adresa de e-mail: ioana.mihalea@mfamilie.gov.ro.

IV. Bibliografia și tematica de concurs:

Notă:

Pentru legislația indicată în bibiografie se vor avea în vedere actele normative indicate, cu modificările legislative intervenite până la data anunțării concursului, așa cum a fost publicată, inclusiv în privința modificărilor și completărilor, în Monitorul Oficial al României.

În vederea pregării pentru concurs/examen, candidații vor putea consulta lucrări de specialitate, tratate, monografii, culegeri de jurisprudență, precum și acte normative relevante, în vigoare la data publicării anunțului privind desfășurarea concursului.

Candidații nu pot avea asupra lor, în timpul concursului, nicio sursă documentară (lucrări de specialitate, culegeri de jurisprudență, acte normative relevante, etc.)

  1. Constituţia României, republicată;
  2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare: partea I, partea a II-a, titlul I, titlul II şi partea a VI-a, titlul I şi titlul II.
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Hotărârea Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare: capitolul I și II.

Tematica de concurs pentru ocuparea funcției publice de execuție de consilier, clasa I, grad profesional principal:

  1. Constituţia României, republicată;
  2. Titlul I Dispozitii generale și Titlul II Statutul funcționarilor publici – Cap. I Dispoziții generale;
    Cap. II Clasificarea funcțiilor publice, Categorii de funcționari publici; Cap. V Drepturi și îndatoriri; Cap. VI Cariera funcționarilor publici; Cap. VIII Sancțiunile disciplinare și răspunderea funcționarilor publici; Cap. IX Modificarea, suspendarea și încetarea raporturilor de serviciu din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Capitolul 1 – Principii și definiții și Capitolul II – Dispoziții speciale, Secțiunea II – Accesul la serviciile publice administrative și juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri și facilități, respectiv Secținea III – Accesul la educație din Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Capitolul I – Dispoziți generale, Capitolul II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii și Capitolul IV – Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei din Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Capitolul I – Organizarea și funcționarea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Secţiunea I – Dispoziții generale, funcții, principii și atribuții, respectiv Secţiunea a 2-a Organizarea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse conform Hotărârii Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Cadrul legal privind respectarea, promovarea și garantarea drepturilor copilului; drepturile și libertățile civile ale copilului.
  1. Atribuțiile prevăzute în fișa de post pentru funcția publică de execuție de consilier, clasa I, grad profesional principal la Direcția Familie și Politici Demografice – Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice:

Atribuţiile postului:

1. inițiază, elaborează, implementează și monitorizează strategii și politici publice care vizează susținerea familiei și creșterea demografică;
2. fundamentează şi elaborează studii şi cercetări, analize şi prognoze privind nevoile familiei și creșterea demografică, în colaborare cu persoane juridice ori fizice autorizate, în condiţiile legii;
3. implementează proiecte şi programe naţionale/ internaţionale, independent sau în colaborare cu alte instituții publice, finanțate din buget propriu sau alte surse de finanțare, în domeniul de competență;
4. implementează în colaborare cu autoritățile administrației publice centrale și locale, măsuri de deductibilitate fiscală pentru familiile cu copii, inclusiv pentru familiile monoparentale și cele numeroase;
5. implementează și monitorizează, în colaborare cu autoritățile administrației publice centrale și locale programe de acordare de facilități, altele decât cele fiscale, pentru familiile tinere;
6.colaborează cu Ministerul Educației și alte instituții ale administrației publice centrale/locale în vederea implementării de programe destinate dezvoltării serviciilor de educație timpurie, respectiv creșe și alte servicii complementare;
7. implementează și monitorizează, în colaborare cu autoritățile administrației publice centrale și locale, programe de finanțare pentru achiziția unor mijloace de transport în vederea accesului la educație a copiilor cu vârsta cuprinsă între 0-14 ani, care provin din zone defavorizate;
8. implementează și monitorizează, în colaborare cu autoritățile administrației publice centrale și locale, programe de finanțare pentru achiziția unor echipamente și dispozitive necesare pentru desfășurarea orelor online, în vederea facilitării accesului la educație pentru copiii proveniți din zone defavorizate;
9. implementează și monitorizează, în colaborare cu autoritățile administrației publice centrale și locale, programe de finanțare pentru achiziția unor echipamente și dispozitive necesare pentru prestarea muncii în regim de telemuncă pentru familiile provenite din zone defavorizate, cu excepția situațiilor în care natura/felul muncii nu permite desfășurarea activității în astfel de condiții;
10. implementează și monitorizează, în colaborare cu alte instituții publice, programe de creditare dedicate achiziției de locuințe, respectiv renovarea și extinderea celor existente, pentru familiile cu copii;
11. implementează și monitorizează, în colaborare cu Ministerul Finanțelor, programe de creditare dedicate achiziției de locuințe pentru familiile tinere cu copii;
12. implementează și monitorizează, în colaborare cu Ministerul Finanțelor, proiecte și programe care încurajează natalitatea și creșterea demografică;
13. implementează și monitorizează, în colaborare cu Ministerul Sănătății și alte autorități centrale și locale, proiecte și programe de planificare familială și pentru îmbunătățirea calității vieții;
14. implementează și monitorizează, în colaborare cu Ministerul Sănătății și alte autorități centrale și locale, proiecte și programe pentru efectuarea de consultații, investigații medicale, tratamente stomatologice și aplicarea de dispozitive medicale stomatologice pentru copiii cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani;
15. organizează, implementează și monitorizează programe și proiecte, activități și acțiuni cu caracter intern și internațional, destinate familiilor vulnerabile, inclusiv familiilor monoparentale și celor numeroase și le finanțează în cadrul organizării unor concursuri de proiecte, în condițiile legii;
16. organizează, în colaborare cu instituțiile cu atribuții în domeniul familiei, asistenței sociale, protecției copilului și educației, tabere pentru copiii proveniți din familii vulnerabile, inclusiv din familiile monoparentale și numeroase.
17. organizează evenimente în vederea promovării programelor destinate familiilor din România, precum și conferințe, campanii, seminarii și workshopuri pentru informarea și conștientizarea publicului cu privire la provocările societății actuale, în domeniul de competență;
18. participă la elaborarea proiectului de buget al Direcției pentru buna desfășurare a activității în cadrul acesteia, pe criterii referitoare la prioritate, oportunitate și eficiență și îl înaintează spre centralizare structurii responsabile;
19. participă la implementarea acordurilor internaționale în domeniul de competență, precum și în cadrul grupurilor de lucru constituite în acest sens;
20. colaborează cu celalalte structuri din cadrul M.F.T.E.S., în vederea analizării și soluționării cererilor întemeiate pe dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, în domeniul de competență al direcției;
21. colaborează, în aria sa de competență, la elaborarea și implementarea proiectelor cu finanțare din fonduri structurale sau alte fonduri externe, nerambursabile și rambursabile, în care Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse este beneficiar sau partener;
22. contribuie cu informații din aria sa de competență la actualizarea paginii de internet a instituției, precum și la postările acesteia pe paginile de socializare;
23. elaborează puncte de vedere cu incidență asupra domeniului său de competență, solicitate de structuri din cadrul M.F.T.E.S.;
24. răspunde la petițiile primite de la compartimentul de specialitate, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 27/2002, cu completările și modificările ulterioare;
25. îndeplinește atribuțiile prevăzute în legislație privind gestionarea PNRR, în limita competențelor legale;
26. îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă;
27. comunică imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care are motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor;
28. aduce la cunoştinţa conducătorului locului de muncă şi/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
29. cooperează, atât timp cât este necesar, cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscuri pentru securitate şi sănătate, în domeniul său de activitate;
30. participă, la nivelul direcției, la implementarea și dezvoltarea sistemului de control managerial precum și a măsurilor care decurg din aplicarea Strategiei naționale anticorupție;
31. identifică riscurile asociate activităților pe care le dezvoltă în vederea realizării obiectivelor specifice structurii din care face parte și propune măsuri pentru diminuarea riscurilor identificate pe care le înaintează conducerii spre avizare;
32. îşi însuşeste şi respectă prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
33. îndeplinește orice alte sarcini aflate în sfera de competența, transmise în scris de conducerea instituției.


Data publicării: 28.06.2024

Rezultatul probei scrise la concursul pentru ocuparea postului de consilier, gradul  IA Serviciul Relatii Internationale, afaceri europene, protocol și arhivă – Direcția PNRR, relații internaționale, afaceri europene și protocol din cadrul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, organizat în data de 27.06.2024, probă scrisă.

Având în vedere prevederile art. 47 alin. (3) din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, comisia de concurs acordă candidaților următorul punctaj la proba scrisă:

Nr. crt Codul numeric pentru identificare atribuit fiecarui candidat Funcţia contractuală de execuție pentru care candidează
Punctajul
probei
scrise
Rezultatul
probei
scrise
1. 1690 Consilier, gradul  IA 21,50 21,50

Candidatul nemulţumit de rezultatul obţinut poate formula contestaţie, în termen de cel mult o zi de la data afisării, potrivit art. 53 din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice. Contestația se depune la secretariatul comisiei de soluționare a contestațiilor, Serviciul Resurse Umane si SSM – Direcția Juridic si Resurse Umane.

Afişat astăzi 28.06.2024 ora 1000, la sediul și pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

Secretar comisie de concurs


Data publicării: 26.06.2024

Rezultatul soluționării contestației depuse la selecția dosarelor la concursul pentru ocuparea postului contractual de execuție vacant de consilier, gradul  IA Serviciul Relatii Internationale, afaceri europene, protocol și arhivă din cadrul Direcției PNRR relații internaționale, afaceri europene și protocol din cadrul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, organizat în data de 27.06.2024

Având în vedere prevederile art. 53, art. 54 alin (1) și alin (2) din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, comisia de soluționare a contestațiilor comunică rezultatul contestației selecției dosarelor:

Nr. crt Codul numeric pentru identificare atribuit fiecarui candidat Funcţia contractuală de execuție pentru care candidează Rezultat contestație selecție dosar Motivul respingerii dosarului
1. 1690 Consilier, gradul  IA ADMIS
2. 1686 Consilier, gradul  IA RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute de lit. e), art. 15 din HG nr. 1336/ 2022 cu modificările și completările ulterioare, respectiv lipsă certificat limba engleza(lipsă nivel de cunoaștere)

Afişat astăzi 26.06.2024 ora 1100, la sediul și pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

Secretar comisie de soluționare a contestației


Data publicării: 21.06.2024

Rezultatul selecției dosarelor la concursul pentru ocuparea postului contractual de execuție vacant de consilier, gradul  IA Serviciul Relatii Internationale, afaceri europene, protocol și arhivă din cadrul Direcției PNRR , relații internaționale, afaceri europene și protocol din cadrul Ministerului
Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, organizat în data de 27.06.2024, probă scrisă

Având în vedere prevederile art. 36 alin. (1) coroborat cu cele ale art. 47 alin. (3) din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, comisia de concurs comunică următoarele rezultate ale selecției dosarelor de concurs:

Nr. crt Codul numeric pentru identificare atribuit fiecarui candidat Funcţia contractuală de execuție pentru care candidează Rezultat selecție dosar Motivul respingerii dosarului
 1 1663 Consilier, gradul  IA RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute de lit. e), art. 15 din HG nr. 1336/ 2022 cu modificările și completările ulterioare, respectiv lipsă certificat ECDL și lipsă certificat limba engleza
 2 1686 Consilier, gradul  IA RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute de lit. e), art. 15 din HG nr. 1336/ 2022 cu modificările și completările ulterioare, respectiv lipsă certificat ECDL și lipsă certificat limba engleza
3 1690 Consilier, gradul  IA RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute de lit. e), art. 15 din HG nr. 1336/ 2022 cu modificările și completările ulterioare, respectiv lipsă certificat ECDL

Afişat astăzi 21.06.2024, ora 1000, la sediul și pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

Secretar comisie


Data publicării: 21.06.2024

Rezultatul selecției dosarelor la concursul pentru ocuparea postului contractual de execuție vacant de consilier, gradul  I Serviciul Relatii Internationale, afaceri europene, protocol și arhivă din cadrul Direcției PNRR , relații internaționale, afaceri europene și protocol din cadrul Ministerului
Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, organizat în data de 27.06.2024, probă scrisă

Având în vedere prevederile art. 36 alin. (1) coroborat cu cele ale art. 47 alin. (3) din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, comisia de concurs comunică următoarele rezultate ale selecției dosarelor de concurs:

Nr. crt Codul numeric pentru identificare atribuit fiecarui candidat Funcţia contractuală de execuție pentru care candidează Rezultat selecție dosar Motivul respingerii dosarului
 1 1688 Consilier, gradul  I RESPINS Neîndeplinirea condiției prevăzute de lit. e), art. 15 din HG nr. 1336/ 2022 cu modificările și completările ulterioare

 Afişat astăzi 21.06.2024, ora 1000, la sediul și pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

Secretar comisie


Sari la conținut